Надіслати запит Працюйте в Sii

Роль бізнес-аналітика (БA) рідко згадується у фреймворку Agile, але це не означає повну відсутність бізнес-аналізу. Насправді, оскільки мета застосування Agile – створити продукт, цінний для клієнта, уся команда повинна спільно здійснювати бізнес-аналіз на постійній основі.

Я шукав визначення бізнес-аналітика і знайшов те, яке мені сподобалося, на сайті Міжнародного інституту бізнес-аналізу. Вони визначають бізнес-аналітика як «провідника змін».

У чому полягає роль бізнес-аналітика?

Бізнес-аналіз використовується для виявлення і формулювання потреби в змінах у роботі організації, а також для забезпечення цих змін. Як бізнес-аналітики, ми визначаємо та розробляємо рішення, котрі забезпечують надання організацією своїм зацікавленим особам максимально цінного продукту. Бізнес-аналітики працюють на всіх рівнях організації і можуть бути залучені до усіх процесів, від визначення стратегії до створення архітектури підприємства, а також брати на себе роль лідера, визначаючи цілі та вимоги до програм і проєктів або підтримуючи безперервне вдосконалення технологій і процесів.

Бізнес-аналітики – це фахівці, до яких варто звертатися для прийняття найбільш виважених рішень. Вони допомагають компаніям:

  • отримувати прибутки;
  • виявляти нові можливості;
  • розуміти сильні та слабкі сторони компанії; та
  • визначати напрям подальшого розвитку організації.

Відтак не має значення, як називається ваша посада – бізнес-аналітик чи якось інакше – але навички бізнес-аналітика потрібні в Agile більше, ніж деінде.

У цій статті ви знайдете кілька корисних порад для роботи БА в Agile.

Специфікація вимог

Одне з найважливіших завдань бізнес-аналітика – керувати вимогами. Якщо бізнес-аналітик не здатен визначити та сформулювати відповідні вимоги, він залишиться без роботи. Саме тому успішний бізнес-аналітик завжди добре володіє процесами обробки та управління вимогами.

Бізнес-аналітик визначає вимоги як логічні та важливі кроки, які необхідно виконати для досягнення успішного кінцевого результату або вирішення бізнес-проблеми зацікавленої сторони. Ці вимоги визначають рішення і є ключем до успішної реалізації будь-якого рішення. Бізнес-аналітики – це ті, хто не лише забезпечує надання очікуваного рішення, але й також вони є власниками процесу обробки та управління вимогами. БА визначають правильні вимоги і допомагають перетворити їх у форму, яку використовують команди виконавців для своєчасного досягнення очікуваного результату.

Планування розвитку та визначення пріоритетів

Одна з головних ролей Agile – мати постійно працююче програмне забезпечення. Для цього кожен етап розвитку повинен бути цінним. Щоб досягти цього, нам потрібно постійно визначати пріоритети беклогу. Беклог зазвичай впорядковується у певній послідовності, виходячи з таких міркувань, як цінність для бізнесу, ризики та стратегія. Ці пріоритети, як правило, постійно змінюються, як і саме бізнес-середовище, тому ми повинні мати можливість регулярно переглядати беклог і адаптувати ці пріоритети.

Ефективне визначення пріоритетів передбачає врахування:

  • потреб користувачів;
  • бізнес-цілей;
  • технічної доцільності;
  • застосування цілісного підходу до ранжування і визначення пріоритетності функцій та ініціатив.

Також важливо мати план дій, тому що він веде команду шляхом до бізнес-цілей і забезпечує візуалізацію змін продукту з плином часу. Однак, в Agile плани дій не передбачають прив’язку до фіксованого часу і фіксованого обсягу, а натомість оновлюються в міру необхідності.

Підтримка власника продукту

Більшість agile-підходів передбачають наявність певного співробітника, який представляє особу, котра приймає остаточні бізнес-рішення, наприклад, власника продукту. Власник продукту визначає бачення продукту і відповідає за розуміння та представлення потреб бізнесу та зацікавлених сторін. Перед початком кожної ітерації власник продукту визначає, які вимоги є найбільш важливими, і вирішує, як поступово формувати цінність продукту, щоб найкращим чином задовольняти потреби зацікавлених у цьому продукті сторін.

Бізнес-аналітик не завжди має повноваження приймати рішення, необхідні для того, щоб виступати як ефективний власник продукту, але він може стати незамінним, доповнюючи брак часу або навичок бізнес-аналізу у власника продукту.

Бізнес-аналітики тісно співпрацюють з власником продукту, щоб позиціонувати продукт таким чином, аби він приносив максимальну користь зацікавленим сторонам, і в процесі вони розвивають свої знання та досвід вирішення бізнес-проблем. Бізнес-аналітик також підтримує власника продукту, допомагаючи йому формувати беклог продуктів і підтримувати його в належному стані.

Виконання функцій експерта з аналізу/бізнес-тренера в команді

Під час роботи над ітерацією бізнес-аналітик взаємодіє з командою, виступаючи в ролі фахівця з аналізу. Бізнес-аналітик виконує деякі з наступних видів діяльності або виступає наставником команди під час ітерації з наступних питань:

  • організація співпраці;
  • формування прикладів;
  • передача знань; та
  • корисна робота у складі команди.

Розвиток відмінних комунікативних навичок

Щоб бути ефективним бізнес-аналітиком, ви повинні володіти відмінними комунікативними навичками. Вам необхідно вміти доносити свою думку і домагатися її розуміння, незалежно від способу спілкування – особисто, телефоном або в письмовій формі.

Успішні бізнес-аналітики знають, що ефективна комунікація – це не опція, а необхідність,

Через будь-які заминки в цих дискусіях усі учасники змушені виконувати більше роботи,

написала Кіша Фру в статті для Pestle Analysis.

Agile допомагає покращити комунікацію, тому що, наприклад:

  • це допомагає залучити клієнта на ранній стадії процесу,
  • ви здатні активно співпрацювати з членами команди,
  • передбачено Agile-наради, такі як щоденні скрам-зустрічі, огляд спринту та ретроспектива спринту, які також допомагають покращити комунікацію.

Подолання розриву між технічною командою та зацікавленими сторонами

Бізнес-аналітики, які працюють в Agile, відіграють важливу роль у команді, допомагаючи подолати розрив між зацікавленими сторонами бізнесу та технічними експертами. Вони тісно співпрацюють із зацікавленими сторонами, щоб визначити їхні потреби і пріоритетність таких потреб та перетворити їх на побажання замовника для команди розробників.

Бізнес-аналітики також допомагають прояснити будь-яку двозначність і забезпечити спільне розуміння того, що потрібно робити. Для цього багато бізнес-аналітиків володіють навичками в різних сферах, таких як 

  • спілкування з різними групами зацікавлених сторін і їх розуміння;
  • розуміння основних бізнес-концепцій, таких як продажі, операції, фінансова звітність тощо;
  • розуміння того, як працює програмне забезпечення, а також знайомство з якомога більшою кількістю основних складників, що використовуються для розробки інформаційних систем, наприклад, баз даних,
  • сильні навички концептуального моделювання, такі як дизайн процесів, моделювання даних/домену та дизайн інтерфейсу користувача.

Реагування на зміни з розумом

Зміни відбуваються постійно, і нам потрібно постійно до них адаптуватися. Процес прийняття змін у будь-який момент, навіть на пізніх стадіях розробки, призводить до того, що процес потребує модифікації. Змінити план легше, ніж змінювати вже виконані плани. За допомогою безперервного визначення пріоритетів беклогу, в кожному спринті ми зосереджуємо свої зусилля на тому, що найважливіше. Часті огляди продукту, зокрема на ранньому етапі його реалізації, допомагають нам оперативно збирати відгуки і коригувати побажання користувачів у беклозі.

Вирішення проблем

Крім того, однією з найважливіших навичок бізнес-аналітика є вирішення проблем.  Проблеми – це можливість принести користь нашим клієнтам та організації. Без вміння вирішувати проблеми наш внесок в роботу організації буде обмежено, як і наш кар’єрний ріст.

Багато людей вирішують проблеми інтуїтивно, просто «думаючи», не зупиняючись, щоб проаналізувати основний процес і механізм вирішення проблеми. Вирішення проблем – це наука про застосування логічних та аналітичних методів для виявлення першопричини і рекомендації рішень, які цю першопричину усувають. Пошук відповідей на проблеми значно підвищить нашу продуктивність і якість кінцевого продукту.

Безперервне навчання

Оскільки бізнес-ландшафт постійно розвивається, бізнес-аналітики вимушені адаптуватися до нових технологій, методологій та галузевих тенденцій. Тому мислення, засноване на безперервному навчанні, допитливості та адаптивності, дозволяє бізнес-аналітикам привносити в свою роботу свіжі знання та ідеї.

Підсумок

Бізнес-аналіз в Agile – це збільшення швидкості та частоти надання цінних для бізнесу рішень сторонам, зацікавленим у проєкту або продукту, що розробляється. Це дає змогу організаціям адаптуватися до мінливої динаміки ринку та досягати своїх стратегічних цілей.

Використання цих корисних порад у роботі бізнес-аналітиків передбачає застосування тактики і способу мислення, орієнтованих на формування цінних рішень та стимулювання зростання, що є центральним елементом ролі бізнес-аналітика.

Я вважаю, що застосування описаних вище корисних порад дозволить суттєво покращити якість роботи бізнес-аналітика та результати діяльності його організації.

Оцінка:

Вам також може сподобатися

Більше статей

Отримайте пропозицію

Якщо у вас виникли запитання або ви хочете дізнатися більше про наші пропозиції, зв’яжіться з нами.

Надіслати запит Надіслати запит

Tomasz Ukraine Business Lead

Get an offer

Працюйте в Sii

Знайдіть роботу, яка підходить саме вам. Перевірте відкриті вакансії та подайте заявку.

Подати заявку Працюйте в Sii

Viktoriya Recruitment Specialist

Join Sii

SUBMIT

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?